Igår fick man vara med om något riktigt häftigt, åka hundspann. Ett par här i Jäckvik, Nina och Tomas har med sig tio hundar och alla av rasen huskies.
Det var en upplevelse utöver det vanliga, när man står där på släden och det går 15 - 20 km/h det är stjärnklart över hela himlen och det enda ljud man hör är släden som knarrrar mot snön, helt fantastisk och harmoniskt. Sen när man kommer till partier där det inte är lika slätt och kanske nerförs backe då kommer adrenalinet och spänningen fram för man måste hålla balansen och hålla koll på vad som händer. Detta var ett äventyr jag inte glömmer, rekommenderar starkt att pröva på att åka hundspann. 

Här står de, ivriga, exalterade och väntar på att få selarna på sig.


Här är släden..


Nu spänns de fast i själva hundspannet, snart bär det iväg..


Här är en livebild från turen, knäpptysta tar hundarna sig framåt och gör det de älskar..
 

2 kommentarer

Ingrid Didriksen

02 Jan 2014 18:55

Det var flott å se alle hundene dra av gårde med deg bak på sleden :-)
Skal hilse fra Brutus, Puta, Gismo, Gira, Lukas, Roxy, Twana, Bella, Everest og Kjapp og si "voff, voff og takk for turen" :-)

Svar: Jo det kan jag förstå, det var en rivstart men jag lyckades hålla mig kvar! Helt fantastisk tur :) du får hälsa tillbaka!!
Ida-Maria

calle

12 Jan 2014 12:14

Hej! Kan man boka turer med Nina och Tomas eller känner du dom privat? Om det går att boka turer, har du några kontaktuppfiter? : ) mVh Calle

Svar: Heej Calle! Jag ska höra med Nina så återkommer jag med ett svar så fort som möjligt :)
Ida-Maria

Kommentera

Publiceras ej